رویدادها آرشیو خبر ها
چیزهایی که باید از دنیلو بدانیم!

چیزهایی که باید از دنیلو بدانیم!

 

بر خلاف برخی از تصورها، دنیلو آنطور که آنها می‌اندیشند نیست و می‌تواند به مهره‌ای ارزشمند در خط دفاعی بیانکونری تبدیل شود. دنیلو پس از ورود به تورین، انجام تست‌های پزشکی و امضای قرارداد با یوونتوس از صبح امروز پنجشنبه (هشتم اوت) به عنوان یکی از اعضای خانواده بیانکونری به تمرینات این تیم در کونتیناسا پیوسته است.

 

باشگاه یوونتوس بر اساس توافقنامه‌ای که روز چهارشنبه هفتم اوت به صورت رسمی با باشگاه منچستر سیتی به امضاء رسانده «ژائو پدرو کاواکو کانسلو» ملقب به ژائو کانسلو را به مبلغ 65 میلیون یورو به این تیم انتقال داد. همچنین «دنیلو لوئیز دا سیلوا» ملقب به دنیلو نیز با مبلغ توافق شده 37 میلیون یورو به عنوان بخشی از هزینه‌های انتقال کانسلو، با قراردادی 5 ساله که تا پایان ژوئن 2024 اعتبار خواهد داشت به یوونتوس می‌پیوندد.
28.6 میلیون یورو مبلغی است که طبق این توافقنامه می‌بایست از سوی تیم انگلیسی در سه سال مالی به صورت مستمر و منظم به باشگاه یوونتوس پرداخت شود. این قرارداد بدون فراهم بودن شرایط مشارکت برای یووه در خرید دوباره کانسلو و یا امکان بهره‌مندی از انتقال بعدی او به باشگاهی دیگر منعقد شده؛ همچنین هیچ تبصره‌ای نیز برای همکاری و کمک در پرداخت‌های سیتی به یووه در آن لحاظ نشده است.

 

دنیلو پس از طی شدن دوران فوتبالش در آکادمی فوتبال اَمه‌ریکا می‌نِی‌رو در سال 2009 به تیم بزرگسال این باشگاه راه یافت و برای خرگوش‌های بلوهوریزنته به میدان رفت. سانتوز اما نقطه عطف او در فوتبال برزیل بود و دنیلوی جوان با درخشش در جمع سیاه و سفیدهای جنوب برزیل موفق شد توجه پورتو را به خوب جلب کند و در 20 سالگی به لیگ برتر پرتغال برود. چهار سال حضور در این کشور و سپس نقل‌مکان به مادرید و منچستر مسیرهای بعدی او در دوران 8 ساله حضورش در فوتبال اروپا بوده است. در کارنامه دستاوردهای دنیلو قهرمانی در سه لیگ معتبر اروپایی به چشم می‌خورد: لالیگای اسپانیا و لیگ‌های برتر پرتغال و انگلستان. او در کنار کسب عناوین متعدد قهرمانی با سانتوز، پورتو و من‌سیتی؛ 2 بار با رئال‌مادرید جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک بار سوپرکاپ اروپا و یک بار نیز جام‌ باشگاه‌های جهان را بالای سر برده است. او همچنین به همراه تیم ملی برزیل در رقابت‌های فوتبال المپیک 2012 لندن نیز به همراه سلسائو موفق به کسب مدال نقره این بازی‌ها شده است.

 

 

دنیلو بازیکنی جذاب با سبک بازی چشم‌نواز است. او به صورت کلاسیک یک مدافع راست به حساب می‌آید اما در صورت نیاز توانایی بازی در سایر مناطق دفاعی و البته خط میانی زمین را نیز دارد. او از تکنیک فردی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است و ویژگی‌های تدافعی‌اش بارزتر از خصایص هجومی‌اش است. طبق آخرین آنالیزهای باشگاه منچستر سیتی او 78 نبرد تک به تک موفق در طول 59 باری که در طول دو فصل برای آنها میدان رفته، داشته است.

 

با اینکه او یک مدافع است اما 7 پاس گل در طول 39 بازی که در لیگ قهرمانان اروپا با لباس پورتو، رئال و سیتی انجام داده، داشته که باعث شده او بعد از دنی آلوز (با 66 بازی در لیگ قهرمانان اروپا) و مارسلو (با 62 بازی در لیگ قهرمانان اروپا) سومین برزیلی از حیث این رکورد در اروپا باشد.

 

مدافع 28 ساله و 184 سانتی‌متری یوونتوس دو پسر کوچک دارد و اصالتاً اهل شهر بیکاس در جنوب شرقی کشور برزیل است. او پس از امضای قراداد جدیدش با باشگاه یوونتوس با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با سیتیزن‌ها وداع کرد و نوشت:

 

اینکه برای دو فصل جزئی از خانواده منچستر سیتی بودم برایم بسیار لذت‌بخش و یک ماجراجویی زیبا بود. دستاوردها و عناوین زیادی را با شما کسب کردم اما مهمترین آنها احترامی بود که از سوی هواداران به‌دست آوردم و دوست‌های صمیمی و خوبی که از بازیکنان و کادر فنی گرفته تا پرسنل و کارکنان باشگاه پیدا کردم. برای همه شما بهترین آرزوها را می‌کنم. به پیش سیتی، به پیش آبی‌ها.

 

پیش از این موریسی رامالیو مربی سابق دنیلو در سانتوز نیز در مصاحبه‌ای اطمینان داده بود كه او در یوونتوس به خوبی احیا خواهد شد و در این باشگاه به همان بازیکن فنی که پیش‌تر در سانتوز و پورتو بود، مبدل خواهد شد.

 

گفتنی است باشگاه یوونتوس نیز با انتشار ویدئویی کوتاه از دوران حضور ژائو کانسلو در این تیم برای او در تیم جدیدش آرزوی موفقت کرد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: